[title title=”عرض تجريبي للعبة التصفيق”]

أولا من المهم الذكر بأن هذا العرض التجريبي من اللعبة demo هو في مرحلة تسمى ألفا alpha. في مرحلة الألفا تكون اللعبة لم تتوصل إلى مميزاتها ومفرداتها وعناصرها  النهائية, بالإضافة إلا النواحي الصوتية والمرئية. الأصوات القليلة التي بالعرض مؤقتة ومدرجة للتغيير.

لعبة “تصفيق”, في الحقيقة لا أعتقد أنها ترتقي لمستوى لعبة. فهي عبارة عن مجموعة من التجارب للحركة animation وأنظمتها. ولحق بها تجارب لتمكين اللاعب لتغيير شكل الشخصية. لا أتحدث عن التغييرات الكمالية مثل تغيير الملبس, ولكن تغييرات عينية على مستوى الجسم object.

عموما, تصفح التغييرات الممكنة على شخصية اللعبة من الأزرار أعلى الصفحة الرئيسية. ثم قم “بتصفيق” الشخصية باستخدام عدة ضربات وحاول تشبيك سلسلة ضربات متتابعة.

الأهداف وراء تطوير هذه اللعبة:

  • معرفة آلية توريد أجسام ثري دي 3D إلى محرك يونيتي Unity3D.
  • تعلم واستخدام نظام الحركة Morph-Targets.
  • تعلم وبرمجة مُظِلات shaders مفصّلة.

 

تعليق؟ سؤال؟ شاركنا صوتك بالأسفل.

First off, it’s necessary to state that this game demo is in alpha stage. During alpha, game elements and features have not been finalized, in addition to audio, visuals. What little sound is here is temporary and intended for change.

This “Tasfeeq” game, which translates to “slapping”,  is collection of technical animation tests and related systems. Then expanded to a simple character customization system. Not just simple model swaps, but sub-objects manipulations.

All in all, fiddle with the buttons at the top of the page to customize looks and accessories. Then start “slapping” him around using the bottom buttons and try to string attacks into a combo.

The objectives behind making this game:

  • Familiarize self with 3D object importing into Unity3D.
  • Learn and use animation morph-targets.
  • Learn and code customized shaders.

Comment? Questions? Share them with us below.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.